Szukaj na tym blogu

czwartek, 13 sierpnia 2009

Innowacyjne pomysły na własny e-biznes

Tendencje na rynku e-commerce ostatnich lat pokazują, że przedsiębiorcy, zwłaszcza w dobie kryzysu, szukają coraz bardziej wyrafinowanych sposobów, by wybić się ponad konkurencję i w oryginalny sposób przyciągnąć do siebie klienta.

W jaki? Na przykład przez sprzedaż obuwia na sztuki.. Jak podaje serwis MamBiznes.pl, różnice w wielkości stopy nie muszą być i nie są już problemem. Firma Mix Match Shoes umożliwia swoim klientom zakup lewego lub prawego buta w dowolnym rozmiarze - pojedyńczo. Z kolei Austrian Wenger Corporation udowodniło, że picie mocnego alkoholu nie musi wiązać się z zakupem mało wygodnej i ciężkiej szklanej butelki. Udostępniło bowiem swoim klientom wódkę w tubce. Pomysł został podchwycony przede wszystkim przez nastolatków, którzy bez problemu wniosą ją na stadion, koncert czy dyskotekę.

Źródło: go-more.com

Co ciekawe, takie pomysły - często kontrowersyjne i absurdalne mogą odnieść naprawdę spektakularny sukces. Wystarczy, że znajdą wystarczająca ilość zainteresowanych, którzy, choćby z własnej ciekawości zakupią towar.
Rynek staje się coraz bardziej nasycony, klienci znudzeni. Społeczeństwo coraz częściej korzysta z portali społecznościowych i uczestniczy w dyskusjach tematycznych. Chce znać opinie o danym produkcie, ale też szuka, i coraz częściej pyta innych zainteresowanych o ich dostępność. Chcemy mieć dostęp do towarów i usług, których nie znajdziemy w sklepie za rogiem. Internet jest tu doskonałym narzędziem. Zanim założysz kolejny sklep z bielizną, może pomyśl, czy nie lepiej byłoby zaoferować klientowi bieliznę dla... jego pupila.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz