Szukaj na tym blogu

środa, 23 września 2009

Klienci wracają do koszyka w e-sklepie

Ostatni raport McAffee, światowego giganta zajmującego się bezpieczeństwem IT pokazuje, że ok 65% klientów e-sklepów wstrzymuje się z zakupem upatrzonego produktu.
Klienci przeglądają ofertę sklepu, przenoszą wybrany towar do koszyka, ale nie dokonują transakcji bezpośrednio. Co powoduje takie zachowanie? Wydaje się, że większa ostrożność klientów spowodowana jest pogorszeniem sytuacji finansowej, którą przyniósł kryzys gospodarczy, zwłaszcza tak mocno odczuwalny w USA. Klienci nie podejmują decyzji pochopnie. Wybierają, analizują, porównują.... a dopiero po jakimś czasie podejmują decyzję o konkretnym zakupie.
Jak to wpływa na sklep? Z jednej strony istnieje niebezpieczeństwo, że klient wybierze nasz produkt, ale po przejrzeniu oferty konkurencji zdecyduje się na zakup w innym sklepie. Z drugiej, istnieje szansa, że klient, którego sprzedawca mógł uznać za utraconego, po jakimś czasie wróci i zakupi wcześniej upatrzony produkt. Ponadto, głębsza rozwaga kupującego będzie miała odzwierciedlenie w liczbie zwracanych produktów. Klient zostawia sobie czas na przemyślenie, jego decyzja o zakupie nie będzie podejmowana pod wpływem chwili.
Warto w takim momencie pomyśleć o systemie w sklepie, który nie będzie usuwał produktów z koszyka, zaraz po wylogowaniu użytkownika ze sklepu ale zachowa je do ponownego zalogowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz